Mcdonalds

Igår skickade jag ett mejl till Mcdonalds och klagade över deras dåliga restaurang i Angered.
I förhoppning att jag skulle få någon form av ersättning, matkupnonger eller dylikt men icke.

image410

Kära Mcdonalds.
Vid ett flertal tillfällen har jag valt Mcdonalds i Angered som mitt lunchställe.
De senare gångerna har de varit få kassor öppna och knappt några varor färdiga under
lunchrushen, ibland har det tagit upp till 20 min innan man fått sin mat och när man
endast har 30 min lång lunch blir det svårt att hinna äta i ro.
Det är dålig service och dryg personal.

Det har hänt efter jobbet att jag tänkt bara smita förbi Macdonalds för att ta en
en cheeseburgare snabbt och då har man fått vänta en 10-15 min flera gånger då med.

mvh
Paul Nemorin 



Hej Paul!

Tack för ditt mail.

Det var väldigt tråkigt att höra om dina erfaenheter av vår restaurang i Angered. Jag förstår om du är besviken på oss. Jag vill verkligen be om ursäkt för det inträffade.

Vi finns till för våra gäster. God mat, snabbt och vänligt serverad i rena, trevliga lokaler till ett lågt pris, är hörnstenarna i vår verksamhet. Dessa hörnstenar är vår affärsidé och brukar sammanfattas i KSR&V; Kvalité, Service, Renlighet och Värde.

När du som gäst går från McDonald's vill vi att du ska vara nöjd och är du inte det, vill vi att du säger till. Upplever du att du har fått vänta för länge på en produkt, så är det viktigt att du berättar det för våra medarbetare. Dina synpunkter är viktiga och hjälper restaurangens ansvariga att förändra och förbättra sina rutiner. Den som tar emot dina synpunkter ska göra detta på ett bra och professionellt sätt och lösa situationen tillsammans med dig så att du blir nöjd.

Vi har interna riktlinjer för hur länge en gäst ska behöva vänta i kö samt hur lång tid det ska ta att plocka ihop en beställning. Dessa är dock inga tidsgränser som vi har gått ut med, utan är som sagt, interna riktlinjer.

Självklart kommer jag att följa upp din upplevelse med ansvariga för den berörda restaurangen. Stort tack för att du ger mig denna möjlighet. Detta motverkar att något liknande inte ska behöva hända igen.

Med vänlig hälsning, 
XXXX XXXXX, McDonald's Kundservice McSvar

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha,javla skicklig han va!!sa dar skulle man alltid reagera pa kritik!
trakigt att lasa om London resan.Blev val inte riktigt som planerat eller? Hoppas det va trevligt anda!!
ses till jul!
kram

2007-12-05 @ 15:22:54
Postat av: P

Hehe jag har gått och stört mig på det i ett år nu.. en kompis till mig har gjort så och fick en massa graitskuponger men det fick ju inte jag, typiskt. London gick väl inte som vi hoppades men det var kul den lilla stunden vi fick..

2007-12-06 @ 07:41:51
Postat av: Ferarri

Fan va dåligt. Jag klagade på att vi fått en pommes för lite i drive-In på MC och jag fick en hel meny som plåster på såren. Fick det som presentkort att nyttja en annan gång.

/lolers

2007-12-07 @ 10:53:55
Postat av: P

Mm dom ska dö.. haha

2007-12-07 @ 12:02:50
Postat av: Jimmy

Lola, du tror inte att det berodde på ditt tonfall i telefonen? Kan lova att den som svarade önskade att han befann sig i en annan världsdel.

2007-12-11 @ 11:25:12
Postat av: P

HAHAHAHAHAHA

2007-12-11 @ 14:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback